Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya

El Matchmaking Event de Barcelona rep a clústers i empreses de tota Europa
Octubre 2019. Èxit rotund del darrer Matchmaking Event, celebrat els passats 1 i 2 d’octubre a Barcelona sota l’impuls del Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya (CIAC). Centrat en la robòtica i la intel·ligència artificial, l’esdeveniment va comptar amb la participació del Clúster de Empresas de Automoción de Galicia (CEAGA), el Pôle Véhicule du Futur (PVF, França),  el Automotive Cluster Bulgaria (ACB), el Automotive Cluster Serbia (ACS) i el Silesia Automotive and Advanced Manufacturing (SAAM, Polònia).

Al Matchmaking Event van fer acte de presència un gran nombre de representants de pimes i grans empreses d’aquests països, inclòs el territori català, on van poder establir llaços de cooperació interregional i networking per a inversions d’especialització intel·ligent (ESCP-S3).

El principal objectiu de la trobada va ser la implementació d’activitats conjuntes per mobilitzar projectes de col·laboració empresarial interregional per a la innovació i les inversions (estratègia B2B) i la implementació d’activitats conjuntes per enfortir la cooperació clúster entre els mateixos partners (estratègia B2C). En aquest sentit, es va posar en contacte directe amb èxit a les empreses que tenen, per una banda, un project concept i, per l’altra, interès en trobar sinergies amb altres iniciatives.

Pel que fa al cronograma, el dia 1 d’octubre al matí es va concertar una visita amb l’empresa Erni Consulting Spain. A la tarda, al Room Mate Gerard Hotel va tenir lloc una presentació prèvia del president del CIAC, el senyor Josep Maria Vall, i la coordinadora del projecte, Clotilde Nadé. Coen Antens, del CVC, va oferir una ponència sobre intel·ligència artificial abans de donar pas a un workshop per tractar els project concepts amb més profunditat.

El segon dia es van celebrar diverses ponències que giraven al voltant de la temàtica de l’esdeveniment i que formaven part de la reunió de tancament de projectes de competitivitat industrial al Nissan Brand Centre. La jornada va finalitzar amb una sessió de matchmaking, on es van fer reunions entre les empreses assistents per acabar de treballar els project concepts.
Share

Tornar a Notícies