Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya

CIAC impulsa el primer trajecte per carretera i autopista d’un megatruck a Espanya
El megatruck, un camió de 25,25 metres de longitud i una capacitat màxima de 60 tones, ha circulat amb èxit per primera vegada a Espanya en un trajecte per carretera i autopista entre Palau-solità i Plegamans i Martorell. Aquest primer recorregut ha estat impulsat pel Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya amb la participació de SEAT, com a líder del projecte, Grupo Sesé, Cimalsa, Grupo Carreras, Tecnicarton i SF Consultants.

Aquestes empreses han treballat conjuntament en la Comissió de Logística de CIAC, des de juny de 2015, per dur a terme aquesta primera prova pilot amb l'objectiu de demostrar la viabilitat de la implantació dels megatrucks i reivindicar la seva circulació regular.

Vicenç Aguilera, president de CIAC, ha destacat a la presentació del primer trajecte d'un megatruck, celebrada a SEAT Martorell: “Estem molt satisfets d'haver aconseguit aquesta fita que és un primer pas necessari no només per a la millora de la logística i el transport, sinó per impulsar la competitivitat del nostre país”. I afegeix: “Aquest projecte no hagués estat possible sense el treball conjunt que han realitzat totes les empreses implicades, un fet que reafirma la nostra missió com a Clúster".

Així mateix, la intensa tasca realitzada pel grup de treball de CIAC responsable del projecte del megatruck, també ha contribuït significativament en la modificació de la normativa a Espanya sobre les especificacions dels camions de gran volum. El canvi legislatiu que ha donat llum verda a l’entrada al nostre país dels megatrucks va ser publicat al BOE el 23 de desembre del darrer 2015.

Després d’aquest primer trajecte en carretera i autopista, els impulsors del projecte seguiran treballant per aconseguir la circulació regular dels megatrucks a les nostres carreteres. Actualment, només poden circular amb una autorització prèvia expedida per la DGT o pels departaments de trànsit de Catalunya i el País Basc, en la qual s’estableixen les condicions de circulació.

Des de la Comissió de Logística de CIAC defensen que la circulació dels megatrucks suposa un estalvi del 22% en costos de logística en reduir el preu de la tona transportada -atès que dos megatrucks equivalen a tres camions convencionals. Com ha assenyalat Aguilera: “Aquests beneficis, a més d’influir en el proveïdor i fabricant, repercuteixen en tota la cadena de valor involucrada, millorant l’eficiència i la competitivitat de la indústria”.

La implantació del megatruck també comporta un estalvi energètic així com una millora mediambiental, ja que la disminució dels camions en circulació es tradueix en una reducció del 14% de les emissions de CO2 i gasos contaminants.
Share

Tornar a Notícies